Storfrämmat

Förmiddagen ägnade jag åt att läsa i stilla ro. Något som jag uppskattar nu när jag inte kan härja runt med tanke på mitt för tillfället handikapp, är just att jag bör sitta still. Om jag låter rastlösheten styra och jag belastar mitt friska ben för mycket får jag betala dyrt under natten. För att inte tala om vilket pris jag får betala om jag belastar mitt trasiga knä för mycket. Slutsatsen jag har dragit av detta är att jag vackert får sitta ner och ta det lugnt och låta min frustration vila för att sedan tas fram när jag drar igång min träning efter operationen.

Trots kryckor och värk så brister jag ibland i en salig blandning, så när jag hade suttit still under förmiddagen brast jag ut i en kladdkaka och just när den åkte in i ugnen, så ringde min dotter och berättade att de var i lekparken. Hon frågade om jag ville krycka mig dit, men jag föreslog att "lilla" familjen skulle ta en promenad till mig, så vi kunde festa på kladdkakan.

En stund senare satt hon - min älskade lilla Livisen - vid mitt köksbord. Ingen av oss kunde missa att hon tyckte om mormors kladdkaka med grädde.
Den härliga lilla tjejen, som är något så underhållande att jag njuter av varje stund. Hon kan inte säga många ord, men hon har sitt alldeles eget lilla språk och hon pratar oavbrutet. Nyanserna i språket finns och hon lockar till många skratt - hon verkar njuta av sin egen lilla person och är precis så självcentrerad som en liten ettåring kan vara. En liten test med att stoppa båda fötterna i en tvålitersgryta för att sedan försöka stoppa ner den lilla kroppen, hann hon också med. Inget vidare lyckat försök, men hon var nöjd ändå.

Tack "lilla" familjen för att ni kom förbi mig en stund!


"Om vi hälsar livet med glädje blir hela livet annorlunda,
både för oss och dem vi delar det med."

Källa: Var morgon ny



Bildkälla: Anna Malins Rum



Kommentarer
Postat av: Tofflan

Kladdkaka och nån att dela den med är ju toppen! :D

2012-05-21 @ 22:04:07
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Ja, framför allt med den lilla solstrålen och hennes lilla familj. Sedan gör det ju inget om "Min närhet" är här också :):

2012-05-22 @ 19:33:17
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0