Just nu och senare idag

Nu på morgonen känns det hoppfullt - något piggare än igår. Det kan ju bara bli bättre och just nu är det något bättre. En god vän hämtar mig vid lunch och jag får komma ut och "lufta" mig lite. Vi ska tillsammans med några andra vänner träffas för en stunds samvaro och därefter blir det lunch någonstans i staden.

Får se hur orken räcker, men lite vila på eftermiddag får det nog bli om jag ska orka med kvällen tillsammans med ytterligare några vänner. Ingen större, utan bara någon timme - ändå lite avbrott. 

Så många gånger under tiden jag har vartt sjukskriven (sedan 30 januari), som jag har känt tacksamhet över dessa fina människor. De hämtar mig, de ringer mig och jag kan ringa dem. Inte minst "Min närhet". Han mår heller inte så bra p g a en infektion, men han finns och hjälper mig - inte minst med att vara nära.
Jag är sällan särskilt munter i mina inlägg, men jag har lätt till skratt och "Min närhet" behöver inte arbeta särskilt hårt på att få mig och skratta.

Kvällen bjuder också på Let´s Dance - ett program jag tycker om. Nu är det ju idel duktiga dansare kvar och jag njuter av att se dem. Den som borde har gjort sitt i Let´s Dance för den här gången är Marcus Schenkenberg, enligt mitt tycke. Nu är det ju inte vad jag tycker som avgör, så jag får vänta och se hur det går.

..........för att ha känslor måste man vara stark.

Källa: Anna Maria Ortese



Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Tofflan

Såna vänner är riktiga vänner, tycker jag.

Kram!

2012-05-18 @ 15:37:33
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Det är i stunder som denna det utkristalliserar sig. De visar mig också hur jag önskar vara :). Kram

2012-05-18 @ 15:44:26
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Sune...the girl

Krya på dig! Snälla vill du bara hjälpa mig att försöka komma på en 5:eplats om en ommålning av en väns föräldrars hus hos Beckers.. det vore kanon! Tack! Länken står som bloggadress.

2012-05-20 @ 17:36:55
URL: http://tavla.beckers.se/gallery/solo/id/15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0