Mitt förflutna

Vaknade idag på morgonen och kände min oro - en oro som förstås bottnar i hur "Min närhet" mår. Jag ska ha tålamod till i eftermidag, då jag får besked från "en annan stads sjukhus" hur det ser ut för dagen.

Jag finner mycket ro i att skriva, här och vid sidan av bloggen. Det jag skriver om vid sidan om bloggen är tungt för mig att se i skrift. Tror ändå att det är nödvändigt för mig. Jag har under en lång tid funderat över att skriva om mitt förflutna, men jag har inte haft modet. Det handlar inte om att jag är rädd för att andra ska läsa det jag skriver. Det handlar helt enkelt om att jag ska orka se det i skrift. Det blir så verkligt när bokstäverna formas till ord och orden blir till meningar. Återigen befinner jag mig i mitt förflutna och jag känner denna obeskrivliga sorg och smärta, som jag vill försonas med. Ja, precis så är det, jag vill försonas med mig själv.

Det är alldeles stilla just nu - ingen radio eller TV. Ska försöka behålla denna stillhet under dagen i väntan på telefonsamtalet "från en annan stads sjukhus".


"Jag bestämmer själv om jag ska vara tillfreds med mig själv idag.
Jag ska se dagen an med tillförsikt. Då kommer jag att änna mig upplyft."

Källa: Var morgon ny


 
Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer
Postat av: Anna-Lena Lönnstam

Hej Mia, tittar in och läser lite, tänker på hur det var och hur det blev... Livet är inte lätt alltid. Kram :)/ mormor A-L

2012-03-12 @ 21:40:36
Postat av: Anna Maria

SV: Kära Anna-Lena. Först vill jag gratulera dig till att du blivit mormor - visst är det stort.

Nej, livet blir inte alltid som vi tänkt oss, men jag är så tacksam för att det är som det ska idag.

Tack för att du tittade in till mig!

2012-03-12 @ 22:29:12
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0