Pelargoner

Nu är det fredag morgon igen. Fattar inte. Snart en vecka sedan melodifestivalen avgjordes - kan inte bestämma mig om det känns länge sedan eller om det var nyss. Spelar absolut ingen roll egentligen, men de där fullständigt  ovidkommande tankarna om ovesäntligheter kommer då och då.

Hur som helst ser inte vädret så lovande ut idag - tittade in på yr.no och det ser inte så lovande ut imorgon heller, men det behöver jag ju faktiskt inte fundera på nu. Jag ska nöja mig med att hålla mig till idag. 

I höstas sparade jag mina pelargoner, som har stått på sparlåga över vintern - de har klarat sig. Hur kul som helst. Förmodligen inte svårt, men jag trodde inte jag skulle lyckas något vidare, då jag inte har något svalt ställe att ha dem på. De klarade det ändå. Jag ställde dem i ett hörn och vattnade dem väldigt sparsamt och det funkade. Nu har jag flyttat fram dem i ett solfönster och börjat vattna dem frekvent.

Ska faktsiskt köpa lite jord idag när jag har varit hos sjukgymnasten - inte mer jord än vad jag får plats med i ryggsäcken - funkar inte annars med kryckorna. De mår förmodligen bra av att få lite ny jord och näring.
Kan bli aktuellt med en liten bild på dem om någon av dem börjar blomma.

I övrigt får det bli en dag i lugn och ro, som om det skulle vara annorlunda än igår. Det lät bittert när jag skrev det, men det är inte menat så alls. Det är ju så att jag har rätt mycket lugn och ro just nu.

Jag ska inte låta någon dag förflyta utan
att ägna mig åt något av mina intressen.

Källa: Var morgon ny



Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0