Morgontidningspanik

........har jag nu för tiden när jag vaknar. Är inte så dramatiskt som det låter, men jag är idag "girig" över att läsa om vad som händer både nära mig och långt borta.

Jag trevar mig fram på tidigare förlorad mark. Jag läser och sorterar och tar in och läser och sorterar om igen. Allt tar tid för jag har mycket luckor. Tills för några år sedan gjorde jag inte många bra val i mitt liv och intresserade mig inte alls för vad som hände i min närhet eller i världen.
En episod som jag minns tydligt var presidentvalet 2008 - jag hade inte en aning om att Barack Obama var den som vann det valet. Jag hade inte en aning om att det var presidentval i USA. Det är kanske inte viktig att till exempel följa ett presidentval - vad vet jag, men i min värld idag är det viktigt att att ha lite "koll" på vad som händer, både i min närhet och i världen.

Det stärker mig - min självkänsla och mitt självförtroende att delta i debatten att läsa om vad som händer i smått och stort, att vara intresserad. Jag är tacksam för att jag är här igen.

Idag vet jag att det är presidentval i USA i november 2012. Det är ingen debatt jag fördjupar mig i, men jag reflekterar över det och följer det i media. Jag är tacksam för att jag är närvarande i vad som händer både nära mig och långt borta. Hur det går i presidentvalet i USA önskar jag att jag fortfarande är intresserad av att läsa om i media november 2012.

Idag kan jag läsa i Aftonbladet om hur "Barack Obama rappar som Eminem" - nja, knappast som Eminem. Viktigt i debatten - det får du som lyssnar på "klippet" avgöra.


Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Visst vill man vara uppdaterad o veta vad som händer ute i världen o i Sverige. Hör lite till allmänbildningen också. Men, inte jämt man har möjlighet o intresse av olika orsaker. Som jag kan förstå att det har varit för dig. Men det är positivt att höra att du kommit till "rätt sida" nu, för din skull också.

Om du gillar foto. Gå då in på denna blogg o kika:

http://devined.blogg.se/

Du har fantastiskt fina foton som du får låna i din blogg.

2012-03-23 @ 18:04:07
Postat av: Anna Maria

SV Rose-Marie: Nej, det är ju inte allt man är intresserad, men bara att intresset finns är det viktigaste för mig - det är grejen.

Tack för tipser blogg med bilder :).

2012-03-23 @ 20:58:34
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0