Mila

Denna underbara lilla "hårboll" har bott hos mig i drygt ett år. När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet för drygt ett år sedan medföljde en styck kanin - Mila. En liten grå vädur - min dotters kanin, som då hade blivit en hund, nej, jag menar 5 år. Jag tror att hon tror att hon är en hund - hennes syter Novia är ju hund och hon beter sig som en sådan ibland.

I alla fall, min dotter med sambo hade köpt en bostadsrätt och jag skulle ta över deras hyresrätt. De väntade barn och hade sedan tidigare också en King Charles Cavalier, som heter Novia.
En helg i januari 2011 gjorde vi alltså en "flyttsväng". Dottern M med sambo J flyttade till sin nya bostadsrätt. Jag flyttade in i deras tidigare hyresrätt. "Magen", som några veckor senare visade sig vara "lilla" barnbarnet L och "vovven" Novia följde med till bostadsrätten och den lilla grå "hårbollen" Mila stannade kvar hos mig.
Hänger ni med?

Den lilla "hårbollen" fann sig väl till rätta hos mig - lägenheten var hon ju bekant med sedan tidigare och systern "vovven" Novias framfart fick hon plötsligt lugn och ro ifrån. Nu skulle hon bara bekanta sig med mig - vilken fullträff. Hon är verkligen hur sällskaplig som helst. Hon kommer ofta fram till mig och vill bli kliad på nosen. 
Jag är nästan säker på att hon tror att hon är hund.

I alla fall, nu har hon hunnit bli 6 år och lite till åren och som jag har förstått det, så är det ganska gammalt för att vara kanin. Jag hoppas verkligen hon får stanna hos mig ett tag till. Gillar när hon "tassar" och "hoppar" runt hos mig. Är det nu så att hon tror att hon är hund, så får hon säkert några år till hos mig.


Mila


Källa: Anna Malin


Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Fint skrivet om vår lilla tussa! <3 Pussa extra på henne från mig ikväll! KRAMAR!

2012-03-05 @ 22:21:27
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Berit löwed

Min dotter hade också en vädurskanin. Hon;Skuttan hoppade runt fritt i vårt hus, kissade på Låda men bet sönder telefonsladd och rev tapet i köket! Hon trivdes bäst med min dotter och var mindre sällskaplig mot övriga familjen. Hon blev 6 år...

2012-03-06 @ 18:23:04
Postat av: Anna Maria

SV Berit: Mila bet sönder sladdar när hon var riktigt liten, dessbättre gör hon inte det nu :). Hoppas verkligen att hon inte börjar med det på gamla dar.

2012-03-06 @ 19:06:05
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0