Prydnadsvärde

Uppfostrade som vi är i ett samhälle där ungdom och skönhet värderas högt,
dömer vi oss själva efter vårt prydnadsvärde.
Källa: Janet Harris
 

På marknaden förändras värdet på ett "prydnadsobjekt" ständigt och det går snabb - där handlar det om utbud och efterfrågan samt yttre skönhet. För att behålla mitt prydnadsvärde så får jag i dagens samhälle vara noga med att hålla ytan putsad och fri från damm. Att inte lyckas att putsa sin yta eller hålla den fri från damm, kan bli förödande.

Jag kan göra mitt bästa och inte se på dig som ett "prydnasobjekt", utan se på dig som en människa.
 

Min vänlighet mot andra som har gjort samma erfarenheter som jag,
ger mig en ny vackrare utstrålning.
Källa: Var morgon ny



Naturens ansikte
Källa: Hagalunds Foto


SOV GOTT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0