Utan synfel!

Jag tror att jag med åren har lärt mig att se klarare på saker och ting, att känna mig trygg i vad jag har framför mig och orka härbärgera ovissheten. Jag är långt ifrån bra på det och det kräver att jag övar mig - varje stund. Jag är mästare på att förvränga det som ligger framför mig och det är därför viktigt att ständigt vara medveten om att inte låta den negativa tankens kraft ta över.
Svaret på hur jag bäst gör, söker jag oftast hos andra, framför allt genom att lyssna. Det finns en oändlig källa av erfarenheter att hämta hos andra människor. En gåva, som jag får ta del av om jag har villigheten!

Stressad, jagad, egotrippad and so on, förvrängde jag ofta det jag hade framför mig och så gjorde jag min s k ego-planering. Det blev nästan aldrig som jag hade tänkt mig. Det gav mig bara skoskav (jag kallar det för skoskav när något irriterar), då det inte stämde överens med känslan inombords. Det är en sak vad jag vill och en helt annan vad som är bra för mig.

Att ta mig an framtiden gör jag bäst genom att se framåt med själens ögon och det är så sant, men det är ingen självklarhet att jag kan leva i det, därför fortsätter jag att öva mig och det blir bara bättre.




Källa: Hagalunds Foto


Begåvning är förmågan att se rakt på saker och ting. Det är förmågan att se saker och ting utan några synfel, se dem precis sådanan som de är, utan att på något vis förvränga dem.
Källa: Maud Adams



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0