Fortsatt sjukskrivning innebär - inga genvägar!

Hemma från sjukgymnastiken!

Åkte buss in till stan och sjukgymnastiken idag. Fick många bra övningar till träning av knät. Så nu är det bara att sätta igång. Träning kräver heltid, så var det med det.

Det har under veckan som gått inte känts bra i mitt knä och jag har känt mig mycket osäker på om jag ska kunna arbeta nästa vecka, men jag hade nog tänkte mig vara öppen för att prova, vilket förmodligen var dömt från start.  Arbete blir det inte, då jag ska ägna min tid för korta men högfrekventa träningspass, vilket innebär några övningarna 1 gång i timmen och ytterligare några övningar upp till 5 gånger per dag. Det köper jag rakt av, så nu när jag vet vad jag ska göra är det bara att spotta i nävarna och sätta igång.

Inga genvägar eller snabba lösningar den här gången - det har jag testat förut och det har aldrig varit bra för mig, oavsett vad det gällt. Nu ska jag göra det jag ska och i det ingår att träna mitt knä, som jag har blivit tillsagd att göra. Förhoppningsvis har jag lärt mig något av mina tidigare misstag och för en gång skull kanske jag kan göra rätt. Inga undanflykter, inga "jag ska bara.....". Jag ska "bara" prioritera träningen i några veckor och mitt ansvar är att göra mitt bästa. Jag behöver inte ta ansvar för resultatet, utan bara ansvara för det jag ska göra, men hoppas naturligtvis att resultatet blir det bästa. 

Det är så himla skönt att ha kommit fram till att har jag kunskap om hur jag ska göra, så ska jag använda den och då blir resultatet så bra det kan bli. Sammanfaller resultatet med mina förhoppningar så är det ju hur bra som helst, men det återstår att se. Hur svårt kan det bli? :)


Längtar efter att cykla igen - jag ska göra mitt bästa för att kunna göra det snart!



Källa Hagalunds Foto



Jag ska ta ansvar för mina handlingar, men inte för hur situationen avlöper.
Det är allt som krävs av mig. Det är en av mina uppgifter i livet och det kommer fler.

Källa: Var morgon ny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0