OS - medaljens olika sidor

Kan i dagar som dessa inte vara lätt att hitta något meninsfullt att se på TV om du och jag inte finner idrott så intressant att vi gärna fyller våra vardagsrum med kampen mellan denna vår tids gladiatorer. Det är ju inte som förr - på liv och död för gladiatorn, även om jag ibland tror att den medverkande i OS på fullaste allvar tror att han/hon ska dö om de inte får en medalj som hänger runt halsen, som någon slags försäkran om att döden inte når dem.
Jag konstatera att OS innehåller inte mycket lek - nej det är verkligen allvar och lika lycklig som den medverkande visar sig vara, då han/hon sätter tänderna i den skinande medaljen han/hon har hängande runt halsen, så har den också en baksida.
Så medan glädjen inte har några gränser för den som lyckas, så är sammanbrottet totalt för många av dem som inte lever upp till en hel nations förväntningar.
 
För att inte tala om då glädjen byts till sorg, då dopingpolisen har fångat en medaljör för otillåten substans i kroppen, som då får ansluta sig till dem som endast får smaka på medaljens baksida. Tack och lov har detta ännu inte hänt under OS 2012, även om det tragist nog har blivit ett så vanligt inslag med doping i idrott att jag nästan förväntar mig att det ska hände - frågan är bara när.
 
Sedan tittar jag med förundran på alla dem som riskerar sin medverkan genom att tjuvstarta och med omedelbar verkan får lämna startfältet - suck! - efter allt slit under fyra år och på några sekunder är det över,
 
Listan på dem som vänder hemmåt i förtvivlan och uppgivenhet kan bli lång, men människan är fantastisk och det dröjer inte förrän dessa idrottare återigen sliter näst intill varje dag för att om fyra år återigen kämpa för att få vara med i gänget på medlajens framsida.
 
Jag är en av dem som gärna fyller mitt vardagsrum med kampen från alla dessa gladiatorer, som har vigt en stor del av sitt liv för att underhålla mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tofflan

Nej fy, OS roar inte mig ett dugg, så jag ser väldigt lite på TV just nu. Det blir nån deckare och nån film ibland.

Svar: Jag gillar ju det och tittar en hel del, men det blir ganska tröttsamt och tjatigt när samma och återigen samma ständigt kommer upp i TV-rutan.
Mer om mig

2012-08-08 @ 12:19:50
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: milliciouss

Super fin blogg! Kollade lite på den och läste massa inlägg och tycker verkligen om den! Du har en bra blogg! Fortsätt så kommer du komma långt det lovar jag!! Fin design och en underbar fin blogg! Själv så letar jag efter nån som kan fixa gratis design/header! Är tacksom om du kunde hjälpa mig! Kika in min blogg http://www.nattstad.se/Milliciouss
Ha en super bra dag! Kram!

Länkbyte?? Då ska du ha minst 200 besökare! :*

2012-08-08 @ 17:51:16
URL: http://www.nattstad.se/Milliciouss
Postat av: sara leander

läs & kommentera min blogg! Om du skulle va intresserad av länkbyte eller design skriv. :)

2012-08-08 @ 21:47:52
URL: http://younq.blogg.se
Postat av: sannasvedin

Hoppas du får en fortsatt grym dag, kika gärna in på min blogg om du vill. Tror inte att du kommer ångra dig ♥

2012-08-09 @ 22:03:32
URL: http://gottagetdown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0