Våldtäkt

Har i Aftonbladet och Expressen läst om den 29-åriga kvinna som blev utsatt för en gruppvåldtäkt i Mariannelund av sju män. Samma Mariannelund som doktorn, som allas vår Emil i Lönneberga ibland måste besöka, bor - Astrid Lindgrens lille Emil, som jag så många gånger både läst och sett på TV tillsammans med mina barn.
Det är lika illa om en våldtäkt utförs i Mariannelund eller någon annan stad var som helst, men det fick mig till ytterligare eftertanke och att stanna upp inför dessa ytterligheter. En pojke med alla sina hyss, som leker och drömmer om framtiden och en kvinna med en framtid som slås i spillror, händelser taget ur både sagan och verkligheten - men på samma ort.

Ingen, absolut ingen - oavsett, får ta sig rätten att vare sig slå eller på annat sätt våldföra sig på en kvinna eller man - flicka eller pojk.

När jag läser om denna fruktansvärda händelse och det är dessvärre inte den enda, upprörs jag återigen över att det finns några - och jag hoppas att de är få - som tar sig rätten att använda andra för sina egna syften. Det är så kränkande, att även om jag själv inte är hon, kan känna på denna kränkning och den tar sig ända in innanför skinnet.

En ung kvinna ska resten av sitt liv leva med minnen, som jag inte vågar nudda vid med tanken. En ung kvinna och tvåbarnsmor och någons dotter - det är näst intill outhärdligt.............
Det kunde varit min dotter - det kunde varit min mor - det kunde varit jag.

Till dig som läser detta inlägg - sätt gärna ett avtryck (var som helst, det behöver inte vara här) i protest mot dem som tar sig rätten att använda andra människor.


En stund i stillhet med en tanke till er alla som fallit offer för dessa våldsverkare!




Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer
Postat av: Madonnan

Så fruktansvärt, så oerhört vidrigt... Det måste få ett stopp, alla dessa övergrepp! Hoppas hon orkar med, att hon får hjälp, att hon..orkar.



KRAM

2012-04-14 @ 22:19:12
URL: http://madonnans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0