Sambo

Telefonen ringer och jag hör min dotter M i andra änden av luren. Hon har sedan en tid varit "ensambo" efter en mycket kort sambotid och jag tycker om att hon ringer och ger mig en lägesrapport - att hon helt enkelt mår bra. Vi utbyter de vanligaste fraserna om hur vi mår - det går fort och jag får en känsla av att hon har något att berätta. 

Hon är ivrig, jag känner att det är något viktigt. Hon säger, jag ska bli sambo. Mina tankar fryser till is och jag vill bara skrika NEJ - ta det lugnt. Hon är så ung och har nyligen brutit upp. Nej och åter nej, men jag säger inget. Jag är helt tyst.

Mamma, jag ska bli sambo med en kanin. Vilket snyggt upplägg av en smart dotter. Jag bara älskade att det var en kanin.

Det är nu sex år sedan detta samtal ägde rum och jag är så glad för att hon blev sambo med lilla väduren Mila.
Idag är det jag som är sambo med denna lilla vädur. Hon är inte så pratsam, men det gör inget för jag sköter snacket och hon är ett sällskap.



En liten Mila för knappt sex år sedan.

Källa: Anna Malin


Kommentarer
Postat av: Coquina

Söt lilla Mila är och jag kan tänka mig att hon är bra sambo =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

2012-03-18 @ 21:30:39
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Josefine

Men aaaw såsöt!!

2012-03-19 @ 12:07:40
URL: http://killbill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0