Idag är en ny dag

.....och jag gillar det. Vaknade och solen skiner - härligt. Knappast någon har väl kunnat undgå att en prinsessa föddes i natt. GRATTIS till de nyblivna föräldrarna! Vid en sådan tilldragelse spelar det nog ingen roll vilka vi är - känslan är nog ungefär den samma i de flesta fall. Den självklara känsla av att älska när mina barn och mitt barnbarn föddes har jag inte känt varken förr eller senare. Jag är en mycket tacksam mamma och mormor idag.

Har varit på offensiven i några dagar gällande sjukförsäkringen och A-kassan och jag borde veta bättre - att jag inte kan förändra någon annan än mig själv - skrev om det i mitt inlägg "Tolerans - en gåva".

Tack Otto för din kommentar i inlägget "Till minne". Du påminner mig om hur maktlös jag är inför verkligheten. Ändå önskar jag förstås att "tycka till" om det jag tycker är dumheter.


Stora eller små krav på omgivningen och mig själv - idag ska jag göra det jag ska.



Källa: Hagalunds Foto


Jag vill dansa jämt, jag vill vara god och inte ond.
Och när det är över,
vill jag inte ha en känsl av att jag kunde ha gjort det bättre.

Källa: Var morgon ny

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0