Det blommar.....

..........i mina krukor och det tycker jag om. I höstas när pelargonerna inte hade lust att vara med längre, satte jag dem på ett högskåp och vattnade dem sedan hela vintern mycket sparsamt.
Jag har inte så mycket plats och inte heller något svalt och halmörkt ställe där jag kan placera dem för vila under vintern. Men jag chansade och det fick bli på ett av min högskåp i köket. De såg allt taniga och eländiga ut, men de levde när jag för några veckor sedan, då jag planterad om den i något större krukor.

Och tänka sig - de är så fina nu. De blommar mot mig som om vintern aldrig varit här och jag får en sådan härlig känsla när jag lyckas med att bevara något, som får nytt liv. Det om något säger mig att våren faktiskt är på väg trots det snöblask jag ser utanför mitt fönster.

Bilde säger oändligt mycket mer än vad jag kan återge med ord.


"Idag ska jag ge mig tid att lukta på blommorna."

Källa: Var morgon ny



Min egen bild




Min egen bild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0