Kaffe och löskokt ägg........

...........och lördag morgon och det närmar sig Melodifestivalens upplösning - hur bra kan det bli. Jag gillar Melodifestivalens alla delar.

Vädret - tja!

Ska träna - bäst att göra som jag ska. Tänker ibland, att om jag inte gör som jag ska så faller jag död ner. En lätt överdrift, men jag är så himla rädd för att knät ska fortsätta att krångla i alla evighet. Ser verkligen fram emot när det här är över och jag kan gå ut och gå som folk - utan att "krycka" mig fram. Igår eftermiddag kände jag en förbättring - om än liten. Knät låste sig inte lika ofta. Alltid något! Jag är tacksam för varje litet framsteg.

Så till dagens kommande händelser, så som jag ser dem nu. Alltså mitt korta träningspass "varje vaken timme" samt fem övningar, som jag bör klara av på ungefär 1-2 timmar. En väninna hämtar mig med bil nu under förmiddagen för ett kort besök hos goda vänner - bör vara tillbaka hemma efter lunch. Jag är sååååå tacksam för att mina vänner ibland hämtar mig med bil, så jag slipper "krycka" mig till bussen vareviga gång jag ska uträtta något. Nu är det inte särskilt ofta jag ska på något utöver besöken hos sjukgymnasten, men jag är tacksam när jag får hjälp.

Vad eftermiddagen har att erbjuda får bli ett oskrivet blad. Beror lite på hur "Min närhet" mår - om han får komma hem från "en annan stads sjukhus" eller om han får vara kvar ett tag till. En sak i taget, det blir bäst så.

"Det är nyttigare att betrakta andras goda egenskaper
än att fördjupa sig i sina egna dåliga."

Källa: Francoise Sagan



Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Tina

God morgon Mia,

Jag har också nyss ätit löskokta ägg, ett par rostade mackor och druckit två koppar kaffe. Ligger i sängen med laptop (med radions P4 på... snart Melodikrysset) och VF. Lördagsmornar är stunder av lycka!!

Ha en bra dag Mia. Träna på. Och hoppas att "din närhet" är okey.

Ikväll är det final. Åh, vad jag ska heja på Loreen! Men det är okey med någon annan vinnare också; Melodifestivalen är ju bara underhållning - och det har vi ju bjudits på i flera veckor nu.

Förutom kvällens höjdpunkt har jag tänkt att ta en promenad idag. En lång en.

Kram

2012-03-10 @ 09:03:40
URL: http://tinastar.bloggsida.se
Postat av: Anna Maria

Tack Tina för att du läser och kommentera min blogg. Gillar det!

Visst är det härligt med frukost i lugn och ro. Jag försöker göra skillnad på vardag och helg, även om jag nu är hemma från jobbet i veckorna.

Ha en riktigt fin lördag!

2012-03-10 @ 09:10:07
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Madonnan

Jag hoppas det blir en bra lördag för dig och att din nära får komma hem och må bra.

Jobbigt med ditt knä, krya på dig.



Jag gillar också Melodifestivalens alla delar, förr i tiden var det nästan skamligt att gilla det här jippot, men numera kan man säga det utan att sågas totalt :)



Kram o ha det fint!

2012-03-10 @ 09:33:06
URL: http://madonnans.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag hoppas det blir en bra lördag för dig och att din nära får komma hem och må bra.

Jobbigt med ditt knä, krya på dig.



Jag gillar också Melodifestivalens alla delar, förr i tiden var det nästan skamligt att gilla det här jippot, men numera kan man säga det utan att sågas totalt :)



Kram o ha det fint!

2012-03-10 @ 09:34:37
Postat av: Anna Maria

SV Madonnan: Jag känner på mig att det blir en fin dag idag :). Ja, det var ju faktiskt så att Melodifestivalen var "skämmigt" förr, men nu är jag för "gammal" för att bry mig. Gillar den här typen av "jippon". Kram och ha en fin dag!

2012-03-10 @ 09:52:30
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0