"Min närhet"

Torsdag kväll - det är mörkt ute och jag är bekymrad! Det går som en röd tråd hos mig just nu - att vara bekymrad. 

Mitt bekymmer idag är inte mitt knä, utan "Min närhet" T. Han har gjort sig illa i arbetet och har under kvällen åkt till akuten vid stadens sjukhus. Mycket mer än så vet varken han eller jag ännu, men orolig är jag förstås.

Härbärgera ovissheten, igen! Jag tränar numera inte enbart knät - jag "kör" även mental träning på elitnivå, som exempel kan jag nämna "härbärgera ovissheten". Något jag tar upp i några av mina inlägg på bloggen. Är du intresserad? Det finns en hel del av mina tankar att läsa i mina inlägg om just det. Vad jag försöker göra är att lära mig att tänka på ett annat sätt än vad jag gjorde tidigare. Och det hjälper ofta - inte alltid.
Jag följer ingen metod. Jag lyssnar till andra människors erfarenheter och vad de har att berättar - vad livet har lärt dem. Jag försöker följa i deras spår. 

Hoppas på besked från sjukhuset och "Min närhet" T under förmiddagen i morgon! Mitt schema är ju så långsamt - jag kan inte kasta mig från A till B så fort med krycor, men jag får ta en sak i taget och imorgon förmiddag passerar jag sjukgymnastiken där jag "kör" ett träningspass, så är det gjort inför helgen. Tar nästa beslut efter det...............
 

Jag har bara en uppgift just nu: att älska dig innerligt och odelat.



Källa Hagalunds Foto


Är nära dig "Min närhet" T!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0