Lugnet inom mig

.......har haft svårt att infinna sig efter lördagens sms.

Det känns bättre nu - jag är ju maktlös inför vissa händelser i mitt liv.  Jag hör själv att det låter irriterande "präktigt" när jag skriver att "jag är maktlös inför vissa händelser i mitt liv", men det är ju faktiskt så, att vissa händelser kan jag inte påverka på något sätt. Jag har inte råd att "jaga upp mig" för något, där jag redan har gjort så gott jag kan. Jag kan bara invänta resultatet. Det är heller inte säkert att resultatet blir som jag önskar, men om jag har gjort allt som står i min makt - gjort allt så gott jag kan, då kan jag istället använda min tid - nuet - till att se det som är bra runt mig. Jag har ju makten att välja hur jag ska uppleva en händelse. Jag kan antingen se en viss händelse som en möjlighet att utvecklas eller så kan jag välja att se händelsen som en orättvisa.

Jag väljer helst det förstnämnda - det gör det så mycket enklare att leva.

 

Lugnet är mitt val i nuet



Källa: Hagalunds Foto




Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Tack mamma, behövde jag höra nu när det snurrar tusen tankar i huvudet - att jag kan välja lugnet i detta nu. Kram!

2012-03-06 @ 21:41:04
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

hejsan, jag tänkte bara höra i fall du är intresserad av hur man hamnar på blogg.se's mest aktiva? :)

2012-03-07 @ 18:49:18
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0