Härliga lilla tjej

Kom hem för en stund sedan efter att ha varit hos mitt barnbarn lilla L. Det är verkligen en förmån att bo nära den "lilla familjen", vilket gör att jag kan titta upp lite nu och då.

Idag showade hon på hög nivå. Hon är så härlig - drygt ett år och full av bus. Upp och ner - hit och dit. Hela tiden har hon något på gång. För närvarande är dans en populär sysselsättning. Att göra rörelser när vi sjunger tillsammans är också något hon gillar. Idag blev hon föremål för all uppmärksamhet, då hon skrattade högt och gjorde alla möjliga miner och hon har full kontroll över hur hon ska få oss vuxna att bli så förtjusta att vi bara ser henne.

Det blev Imse Vimse Spindel och huvud, axlar, knä och tå - knä och tå, många gånger under eftermiddagen. Kul att sjunga de sångerna igen - det var ju ett tag sedan jag satt tillsammans med lilla L:s mamma - ungefär 25 år sedan, och sjöng sångerna sist.

Härliga lilla tjej! Jag fyller verkligen på när jag träffar dig. Tycker om att få lära känna dig.


Om vi lever som vi har fått lära oss, kan vi än en gång
få skåda världen med barnets förundrade blick.

Källa: Var morgon ny


Källa: Anna Malin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0