Drömmen - en galen sådan

.......som jag nästan har glömt i all min "tycka-synd-om-känsla" - jag har en sådan känsla lite för ofta just nu.

Men så läste jag i "malinsmonolog" om drömmar. Tankens kraft är stark och att skriva om drömmar, tror jag ger mig mod att våga tro på min dröm och förverkliga den. Resultatet kanske inte blir som jag önskar, men det är ok så länge jag gör det bästa jag kan av min dröm.

Jag drömmer inte om något stort hus - jag tycker så mycket om att komma hem till mig. 
Jag drömmer inte om någon flott bil - jag tycker om min cykel och att cykla är för mig frihet.
Jag drömmer inte om att ha allt som mina ögon ser - jag har vad jag behöver.

Jag drömmer om att få finnas för mitt "lilla" barnbarn L under lång tid.
Jag drömmer om att få finnas för mina barn under lång tid.
Jag drömmer om att mitt knä ska bli bra, så att jag kan cykla - i tanken och drömmen är jag där.
Jag drömmer om att mitt knä ska bli bra, så att jag kan gå min morgonpromenad - i tanken och drömmen är jag där.
Jag drömmer om att mitt knä ska bli bra, så att jag kan spela golf och vinna över mina vänner ibland - i tanken och drömmen är jag där.

Drömmen - en galen sådan är att skriva en bok. Inte jag - jo, jag. Jag kan inte skriva en bok - jo, jag kan. Skriva en bok vill ju alla - ja, men alla gör det inte. Vad spelar det för roll om alla nu skriver en bok - jag kan väl skriva en bok ändå. Den kanske inte blir publiserad. Skit samma - jag skriver ju för att jag vill skriva en bok. Om någon läser den - blir jag glad. Om någon tycker om det de läser - blir jag ännu gladare, men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att jag har modet att förverkliga min dröm - en dröm som det är dags att låta bli något annat än bara en dröm.


Mina drömmar och erfarenheter utmärker etapper på livets vägkarta.
Jag ska inte låta dem passera obemärkta.

Källa: Var morgon ny


Källa: Hagalunds Foto

Om en av mina drömmar krossas idag ska jag vara förvissad
om att jag får en ännu bättre, om jag bara vill.

Källa: Var morgon ny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0