Tolerans - en gåva

Det är inte lätt att veta hur jag ska göra för att öka min tolerans. Jag vill ju helst ändra människorna och tingen runt mig, så att det tjänar mina syften, men nu vet jag bättre - jag kan inte förändra andra. Det är jag som ska ändra min inställning till min omgivning - det är jag som ska lära mig att vara mer tolerant. Jag mår bra av det.

Jag behöver inte ta avstånd från de människor som inte gör som jag vill, men det kräver mognad. Tolerans mot andra öppnar många dörrar, som blir en grogrund för det goda.

För mig är det svårt att se skillnaden mellan att vara tolerant och vad som är mod att förändra det som går att förändra, men jag lyssnar till andra för att lära mig hur de gör. Jag har resten av mitt liv att lära och det blir bara bättre.


Tolerans är en gåva - det är mognad



Källa: Hagalunds Foto

Jag ska le mot dig idag tolerant och vilkorslöst.
Det är en gåva - till mig och dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0