Måste och aldrig, så lite som möjligt

Orden måste och aldrig är två ord som jag försöker använda så lite som möjligt.

Jag måste ingenting! Får förmodligen konsekvenser, som inte är så bra om jag inte gör det jag måste.
Jag använder hellre ordet viktigt - vad är viktigt för mig just nu, och jag måste ingenting. 

Jag ska aldrig - ett löfte jag har svårt att ge. Hur många gånger har inte jag sagt, framför allt till mig själv, att jag ska aldrig mer......... Den jag har gjort mest besviken är, som jag ser det är framför allt mig själv.
För mig är det bättre att säga "jag ska göra mitt bästa".

Tänk att slippa alla måsten, ändå göra det jag ska och orka ta mitt ansvar.
Tänk att inte behöva använda aldrig - så gott att få vara människa.


Källa: Hagalunds Foto

GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0