Idag är snart igår

Timmen börjar bli sen och Ulf Kristerssons (m) "pudel" lämnar jag därhän, liksom hela sjukförsäkringsdebatten -den kommer att fortsätta sitt liv imorgon. Den behöver jag inte fundera på eller lyssna till mer idag, jag är tacksam för att debatten har hettat till för dagens sjukförsäkring ger jag inte mycket för. 

Jag försöker finna stillhet och samla mina tankar för reflektion om dagen som gått.
Idag är snart igår och gårdagen kan jag lämna bakom mig. Kunde jag ha gjort något annorlunda idag, en fråga som är bra för mig att fundera över innan jag somnar.

För mig finns det oftast något jag kunde gjort annorlunda, men när jag tänkt igenom det eller skrivit ner det, kan jag lämna det. Det är det som är det fina - ungefär som en inventering av dåliga varor, som jag plockar bort från hyllan - städar bort. Jag har lärt mig något och försöker att fylla mina hyllor med bra varor under nästa dag.
Gårdagen kommer ändå inte åter och jag har förhoppningsvis lärt mig något av de erfarenheter jag fått idag - både bra och dåliga. Gårdagens beslut kommer att påverka morgondagen - det är jag säker på och det gör morgondagen spännande att möta.


Jag behöver aldrig återvända.............



Källa: Hagalunds Foto

Mitt liv ligger framför mig och jag vet att det skänker mig
allt jag kan önskar - och mer därtill.

Källa: Var morgon ny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0