Idag!

- blir det kalas i Råtorp. Mor fyller 75 år på tisdag och lilla dotterdottern fyller 1 år på måndag och just därför samlas vi för att vara tillsammans en stund. Mor står just nu i köket och förbereder maten. Jag har svårt att hjälpa till - mitt knä, som jag skrivit om tidigare.

Att be om hjälp är inte min starka sida, men nu är det så i alla fall att jag, med tanke på mitt knä, faktiskt får be om hjälp och idag handlar det bl a om hjälp med att laga maten vi ska äta i eftermiddag. Suck! att stå vid sidan om och släppa taget är inte lätt. Jag är ju van vid att styra och ställa själv och att jag just nu inte kan styra och ställa i mitt eget kök kostar på. Nyttigt :)!

Jag är i alla fall mycket tacksam att ha mina nära omkring mig i eftermiddag, äta lite gott och vara tillsammans. För mig har det under många år inte varit en självklarhet. Varför? Det kanske jag utvecklar i min blogg längre fram. Nu ska jag gå ut till mor och se om jag ändå kanske inte kan hjälpa till lite grand - kanske jag lyckas ta tillbaka kontrollen i köket :). Nej, det var ju det jag inte skulle göra, men kanske ändå :)..................





En liten smakbit!

Kram och på återseende!



Kommentarer
Postat av: Jenny - gravid i New York

Hej Mia! Visst är det helt fantastiskt att vi kan dela med oss av vår vardag vart vi än befinner oss & hålla kontakten med fina vänner.

Hoppas att du mår bättre i ditt knä snart & att ni får ett härligt firande idag!

Kram!

2012-02-04 @ 14:42:20
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Berit löwed

Hej Mia! Eftersom jag följer din dotters fina blogg så hittade jag din!Önskar dig en bra dag och att ditt knä blir bra!/ Berit.

2012-02-04 @ 16:10:44
Postat av: Viola

Hej Mia! Jag har också hittat Dig :) Du skriver så bra, så kul att få följa Dig här. Hoppas Du snart är på benen igen. Kram/ viola

2012-02-04 @ 22:30:09
Postat av: AnnaMalin

TACK för idag min fina mamma! KRAM!

2012-02-04 @ 22:35:16
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0