En ny dag!

Tidig morgon, och det är dags för hälsokontroll - närmare bestämt mammografi. Glömmer alltför ofta bort hur fantastiskt det är att bo i Sverige med möjligheten till bl a förebyggande sjukvård. Kostnad endast 150:-.

Jag glömmer att det faktiskt inte är en självklarhet och det skadar inte att jag ibland påminner mig om de förmåner jag faktiskt får ta del av.

Sedan bjuder dagen på enkel samvaro med min dotter och lilla L samt min mor, då hon fyller 75 år idag. Vi firade henne visserligen i lördags, men det hindrar ju inte att vi tar en fika idag också. Det har verkligen varit firande i flera dagar.

Knät känns faktiskt bättre idag och jag hoppas att det fortsätter så - blir lite tjatigt att sega mig fram. Allt tar ju sådan tid, men det blir bra för "Tålamod" är min nya hyresgäst.




Källa: Hagalunds Foto


Den här dagen ligger framför mig och jag vet inte vad den för med sig,
men vägledning hur jag bäst bör ta itu med dagen står mig alltid till buds.




Kommentarer
Postat av: Vivi-Ann Karlsson

Vilka underbara texter och bilder. Hjärtat blir varmt.

Kramar

Vivi-Ann

2012-02-07 @ 13:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0