Att vakna till en ny morgon

Idag var det bra att vakna till en ny morgon. Jag gillar att få väva in en ny dag i min historia. Det händer inte så mycket i min vardag nu, eftersom jag är begränsad p g a mitt knä, men dagen fylls med bra saker ändå. Jag får helt enkelt acceptera och det är det som är grejen. Att jag är nöjd med det som är just nu. Låter säkert väldigt knepigt, men det är just det - det inte är. Det är nämligen precis som det ska.

Idag ska jag träna mitt knä varje vaken timme, enligt sjukgymnasten. Ta en promenad runt kvarteret - kan nog bli två :). Kan hända att den ena promenaden tar mig till mitt lilla barnbarn L. Kan tänkas att jag tittar på lite skidor (kul med Johan Olssons förstaplats igår).

Är det något jag saknar, så är det att gå till arbetet - nej, det är inte självömkan den här gången heller - jag saknar helt enkelt arbetet och det sociala. Jag är den sortens människa, såsom jag känner mig själv idag, som behöver rutiner, annars börjar jag jaga "puls" och det inte bra för mig.



Källa: Hagalunds Foto



Den sanning jag ska får höra idag ska vägleda mig på min färd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0