All tid i världen

Jag har just nu all tid i världen (eftersom jag är sjukskriven) att låta mina tankar komma och gå och det är bra, för då kan jag ägna mycket tid åt skrivandet. Vore ju trist om det vore helt tomt innanför skallbenet, då hade jag ju inget att skriva om. Ja, då har jag konstaterat det!

Jag märker också att det går lättare att hantera sådant som jag känner obehag inför eller inte har lust med sedan jag började att sätta tankarna i skrift. Jag reagerar t ex mindre på andras dåliga mående. Klart att jag registerar om de jag har runt mig lever rövare på ett eller annat sätt, men jag har numer lättare att inte gå in i andras dåliga mående.

Tidigare var jag väldigt mån om att alla skulle må bra, skratta och vara glada, så att jag slapp känna av något jag kunde tolka som dålig stämning. Nu har jag lagt ner det, det jobbet sa jag upp för ett bra tag sedan, men jag får påminna mig om att inte söka mig dit igen - har hört att det finns många lediga jobb i den branchen. Nej, nu vet jag bättre och var och en får ta sitt ansvar för sitt eget mående och sätt att vara.

Även om jag inte reagerar längre, så är det ju inget som säger att jag inte agerar, men det händer lika ofta att jag släpper det helt och hållet, jag kan faktiskt påverka detta - jag styr ju över mina känslor och handlingar. 




Källa: Hagalunds Foto

 
Om jag kan hejda mig och bestämma mig för hur jag ska agera för att det ska kännas bäst,
ska jag göra det. För varje gång jag tar ett ansvarsfullt beslut mår jag bättre.

Källa: Var morgon ny


GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0