Orken på sparlåga

När jag tittar ut idag är himlen helt blå och solen skiner - lite kallt, men jag är mest inne just nu, så jag kan låtsas att det är varmt och vår i luften där ute.
Vaknade runt åtta och drack som vanligt mitt kaffe. Min ork är på sparlåga, men jag vet ju varför och just därför får det vara så nu.

Igår genomgick jag en mindre operation på stadens sjukhus. Inte knäoperationen, den blir förmodligen i mitten av maj, då jag nu fått kallelse till det förberedande besöket, vilket ska ske i slutet av april. Ja, det är "mycke" nu.

Operationen igår gick bra. Känner mig lite omtumlad och trött idag, men annars är det okej. Min dotter hämtade mig vid stadens sjukhus när jag var "fit for fight" igen frampå eftermiddagen och följde sedan med mig hem. Hon och lilla Liv:et stannade frampå kvällen så jag fick känna på att jag klarade mig själv, innan de begav sig hem till sitt. Det är en sådan gåva att få känna deras närhet - vi bor ju bara några kvarter från varandra.


Ett steg i taget gör det möjligt för mig att ta ett steg till!



Källa: Anna Malins Rum



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0