Sorgen

Sorgen har många ansikten - det är så den visar sig för mig.

Efter att jag för två år sedan lämnade mitt förflutna, då jag tog ett beslut att välja livet känner jag ibland sorg. Inte en sorg över att lämna det förflutna eller valde livet, utan sorgen kommer till mig när jag tittar tillbaka på mitt förflutna.
Sorgen visar sig inte på grund av skam eller skuld, den är heller inte där för att jag saknar mitt förflutna - den finns hos mig de dagar då jag påminner mig om att det förflutna fick ta så många år av mitt liv. Jag tillåter inte att den sorgen tar för mycket plats i nuet, men jag tillåter den att få stanna hos mig en stund, för att sedan glädja mig över att det förflutna inte fick ta resten av mitt liv. 

Sorgen har många ansikten och en annan sorg finns hos mig idag, då du har blivit sämre efter en tids sjukdom. Att inte kunna samtala som du och jag gjorde, är också det en sorg.

Sorgen har många ansikten och den är tung när jag tänker på dina familj som bär på sin sorg.


"Tårarna stämmer mig mildare, sköljer bort vårt motstånd, avslöjar min
sårbarhet och påminner mig om att jag inte är mer än människa.
Jag behöver ofta påminnas om det."

Källa: Var morgon ny


Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer
Postat av: Tofflan

Som sagt, sorgen har många ansikten...

2012-04-19 @ 18:01:04
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Visst är det så!

2012-04-19 @ 18:04:38
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0