Mot frissan

Det är inte en dag för tidigt att jag låter "frissan" sätta saxen i mitt hår. Det är illa nu, men eftersom ekonomin är lite knaper på grund av mindre "klirr i kassan" efter en tids sjukskrivning - sjukpengen är ju lite snålare än lönen - så har jag legat lågt och prioriterat annat.

Nu orkar jag inte vänta längre och har beslutat att jag får tänka om. Det går absolut ingen nöd på mig. Jag konstaterar bara att så här är det. Det ska i alla fall bli skönt med lite renovering och jag blir säkert oemotståndlig för "Min närhet".

Hur vädret är? Får se nu om jag tittar ut genom fönstret och jo, det verkar okey för en "kryckning" till bussen, men det är kallt - frost. Jag tänker faktiskt en del på när jag ska slippa använda kryckor. Det känns som om det var en evighet sedan jag gick för egen maskin, men om några månader är jag ganska säker på att jag dansar fram. För att inte tala om när jag kan slänga mig på cykeln och trampa mig runt i staden där jag bor.

På vägen hem passerar jag huset där min dotterdotter Livisen bor och om det passar tittar jag nog in till dem en liten stund för att fylla på med hennes energi - mitt underbara lilla hjärta.


Mitt recept är enkelt: fyll tomrummen.
Töm det som är fullt. Och klia där det kliar.

Källa: Alice roosevelt Longworth


Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer
Postat av: Veralena

Hej!



Läste din kommentar i Laila Bagges blogg och blev nyfiken. Båda mina föräldrar är missbrukare och har varit det i hela mitt liv och är det alltså fortfarande. Jag har sporadisk kontakt med dem båda. Mest kontakt med min mamma som för ett par år sedan faktiskt höll sig någorlunda nykter och hade en fast anställning i 2 år. Nu har hon trillat dit igen och min vision om att hon kanske skulle rycka up sig när hon blev mormor är slagen i spillror. Jag vet ju att de måste inse sitt problem själva och ta tag i det men ibland är man naiv och önskar att tex ett barnbarn skulle bli hennes andra chans liksom.



Jaja, för att komma tillbaka till min nyfikenhet. Vad var det som fick dig att vilja bli nykter en dag? Och hur gjorde du? Behandlinghem? Stöd från nära och kära? Bytte stad?



Svara gärna om du vill:)



/Veralena

2012-04-18 @ 12:51:15
URL: http://vdeak.blogspot.com
Postat av: Tofflan

BRA att du unnar dig nåt för dig själv, som frissan! Jag ska unna mig på måndag efter jobbet! Klart du dansar fram ganska så snart - och då vill vi se en YouTube-film på det!!!

2012-04-18 @ 15:32:34
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Hahahaha! Ska börja jobba på koreografin inför filmningen!

2012-04-18 @ 16:02:20
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Veralena: Tack för ditt mod att kommentera i min blogg om hur det är för dig. Jag delar gärna med mig om hur jag har gjort och gör. Önskar du att jag gör det via din e-mail, i min blogg eller i din blogg. Hör gärna av dig om ditt önskemål. Kram och återigen tack!

2012-04-18 @ 19:38:12
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0