Nej - inte nu!

Har sovit hela eftermiddagen och undrar vad det är som händer. Är helt slut! Vad jag vet är att jag har en infektion i kroppen. Besökte stadens jourcentral i söndags då jag hade tydliga infektionstecken. Proverna visade inget då, men i onsdags fick jag av min familjeläkare reda på att proverna nu visade en bakteriell infektion och måste ha penicillin. Skit också, så nära min operation för ny knäled. Nu är tiden dyrbar och jag hoppas verkligen att det vänder snart.
Så idag när jag vaknade hade all energi tagit adjö och nu orkar jag absolut ingenting. Nu sitter jag i alla fall i stolen och hoppas på att livskrafterna ska återvända i god tid innan operationen, som ska ske den 28 maj.
Självömkan lurar runt hörnet och jag är ledsen. Det hör väl till antar jag när ingen ork finns kvar.
För ungefär femton år sedan hade jag en liknande infektion och hamnade då på stadens infektionsklinik med en misstänkt sepsis (blodförgiftning) p g a infektionen. Jag målar naturligtvis f*n på väggen och tänker nu att det är dags igen. Då kan jag definitivt säga "bay bay" till ny knäled - för nu i alla fall och jag vill verkligen inte vänta längre.
Ja, ja - jag är fullständigt maktlös inför hur det här blir och jag får vara tacksam över att jag har gjort så gott jag kan. Jag orkade i alla fall skriva några rader om min frustration här.

Nu för tiden gör jag i alla fall så gott jag kan och jag tar hand om mig själv - till skillnad från förr.

Ledsen att jag inte har någon inspiration att dela med mig av till er som läser min blogg, men så här är det - varken mer eller mindre just nu.


"Jag har klarat mig genom ekluten
och jag har fått lära mig hur jag ska klara mig framöver.
Steg för steg lär jag mig att ta itu med problemen,
att bygga upp nya vänskapsförhållanden på
uppriktighetens grund och att handla ansvarsmedvetet."

Källa: Var morgon ny



Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Tofflan

Du ska se att dagarna räcker till för att häva bakterierna! Så är det bara.

Kram!

2012-05-17 @ 18:59:39
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Viola

ojojoj Mia detta var inte kul. Du har ju ändå tio dagar på Dig och har Du fått antibiotika så ska det ju vända. Jag håller alla tummar. Krama!

2012-05-17 @ 19:44:11
Postat av: farbror T

Allt blir bra, du vinner över infektionen tro mej. Jag är bredvid dej.

2012-05-17 @ 20:06:03
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Ja, så är det bara - något annat finns inte på kartan. Kram

2012-05-17 @ 20:38:46
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Viola: Vad glad jag blir för ditt avtryck :). Det måste gå bra, men jag har gjort det jag ska i alla fall. Tack, jag tror att dina tummar hjälper :). Kram

2012-05-17 @ 20:41:18
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Farbror T = "Min närhet": Vad glad jag blev när jag såg din kommentar. Tack, för att du är bredvid mig :). Kram

2012-05-17 @ 20:44:09
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag ska hålla tummarna för att infektionen är borta fortast möjligt.

Ha det så gott det bara går!!

2012-05-17 @ 23:19:47
URL: http://tinastar.bloggsida.se
Postat av: Anna Maria

SV Tina: Tack för din support - jag håller mig till att det går bra och det känns bättre nu.

2012-05-18 @ 15:39:54
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Madonnan

Usch vad tråkigt att du mådde så dåligt! Får läsa vidare o uppdatera mig, hoppas du mår bättre nu!!



Kram

2012-05-21 @ 21:24:50
URL: http://madonnans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0