Liv:et och träning

Sedan jag lämnade mitt förflutna har jag omvärderat mycket av vad som är bra för mig. Jag har bland annat börjat röra på mig och att äta lagad mat, grönsker, frukt, en ordentlig frukost. Jag rör mig och äter regelbundet. Detta är bland mycket annat en av de stora förändringar jag har gjort, då jag förr såg både mat och att röra på mig som något jag endast gjorde om jag hade tillfälle och tid - det hade jag aldrig. Mat åt jag förstås, men oftast något i flykten och sällan någon lagad sådan.

Nu rör jag som sagt på mig regelbundet och äter på fasta tider. Klart jag är flexibel vad gäller mattiderna, men inte mycket. Jag behöver vara noga med att äta på fasta tider. Låter det tråkigt? Ja, det är tråkigt, men nödvändigt för att jag ska fungera så bra som jag ska. Just nu har jag lite svårt att röra mig så mycket som jag önskar p g a mitt knä, men det kommer och jag tränar istället mitt tålamod.

Det finns ju så många olika sätta att röra på sig och jag fick tillfälle att på knäskolan i måndags att lära mig hur viktigt det är att röra på sig minst 30 minuter varje dag. Att investera 30 minuter av mitt liv varje dag på att röra mig - det klarar jag lätt, även med två kryckor, så det gör jag.

När jag besökte min dotter M:s blogg igår möttes jag av mor M med lilla Liv:et i ett gympapass i hemmet - hur bra som helst för det ska ju börjas i tid.

Att göra och vara tillsammans är fint.


Källa: Anna Malins Rum



Kommentarer
Postat av: Arga Klara

Vilken härlig bild! Och det är så sant, så gott som alla kan röra på sig en stund varje dag - och det är en investering!

2012-03-28 @ 15:37:29
URL: http://argaklara.com
Postat av: Anna Maria

SV Arga Klara: Visst är det en härlig bild - jag är ju partisk förstås. Det är verkligen så annorlunda sedan jag börjat ta hand om mig. Knepigt att minsta motsåndets lag ska ta över hos människan. Lite trist att knät kom emellan, men det ok. Jag springer snart på golfbanan igen, åtminstone nästa säsong :). Jag är verkligen imponerad av ditt sätt att kämpa.

2012-03-28 @ 15:43:28
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0