Het hockeykväll

Jag gillar verkligen hockey. Farten - hela LLA fullt med människor, som är på gång. Har tillbringat många timmar på ståplast i Löfbergs Lila. Har även värmt stolsitsarna på sittplats, men för mig är det absolut mest känsla då jag befinner mig på ståplats under en hockeymatch. Jag och min väninna M höll till där då och då under några säsonger.
Vi gick dit ganska precis en timme innan och hade kaffe och något gott att tugga på (kaffesorten borde vara Löfbergs - inte helt säker) och så en del tjejsnack förstås. En och annan damtidning fanns också i ryggsäcken. När matchen startade hade vi oftast bra platser med några timmars kul hockey (oftast).
Min son O och min dotter M var ibland också med. Sonen var inte helt nöjd med att stå tillsammans med sin mor - pinsamt kanske. Kommentarerna och mina glädjetjut var väl inte helt rätt placerade, men jag hade kul.

Nu var det ett tag sedan jag följde FBK live, men det kommer säkert.

Följer FBK via sportnytt och hockeykväll och hör just nu att det är förlängning. FBK har hittills under slutspelet gjort riktigt bra ifrån sig. Jag trodde faktiskt att de var chanslösa efter vad de visat i grundserien.
Kvällens match i Kinnarps Arena, Jönköping verkar vara fartfylld. FBK äger matchen från början, enligt Mikael Rehberg i Hockeykväll, men sedan vänder Per Ledin och Johan Davidsson till HV 71 fördel.
Andra förlängningsperioden är snart på G och jag dröjer nog med att gå och lägga mig.

Undrar vad min son O säger om den här analysen? Han är säkert där och ser matchen eftersom han "pluggar" där.

Avgörandet kom nu och det blir 4-3 för HV 71 - skit också, men helt klart bra för slutspelet, även om jag inte alls har lust att skriva det.



Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0