Hemma

Efter att jag i måndags förmiddag bestämde mig för att helt lämna medicinerna modell starkar började planen för hemresa från stadens sjukhus ta form.

En kort sammanfattning: Jag har sedan augusti 2011 haft svåra smärtor i mitt högra knä på grund av artros och efter artroskopi i januari har jag varit helt bunden till kryckor och därför inte kunnat arbete. I mars 2012 togs beslut om ny knäled. Den 28 maj 2012 fick jag min efterlängtade knäled. Inför operationen gjorde jag tillsammans med människor i sjukvården upp en plan för hur jag skulle få smärtlindring, då jag förverkat min möjlighet att äta mediciner modell starkare. Det beslöts därför att jag skulle vara kvar på stadens sjukhus till den dag då jag tog min sista tablett. Det fungerade!

Knäleden är nu på plats. Mediciner modell starkare för värk är helt utsatta sedan i måndags och jag är hemma. Hur bra kan det bli. Jag har varit oerhört stressad inför att ta dessa mediciner och känner därför nu en lättnad att det tycks gå vägen och jag är fast besluten om att fortsätta den väg jag för två år sedan beslutat mig för att ta. I min värld går jag den här vägen med en dag i taget.

Så här är jag nu - tillbaka där jag ska vara, med en dag i taget och har påbörjat min rehabilitering med bland annat en hel del fysisk träning i vardagen.
"Min närhet" är hos mig under några dagar - framför allt är det skönt att inte vara ensam nattetid, då jag vaknar och har ont. Att ha någon som är nära gör det lättare att hantera både fysisk smärta och självömkan.

Jag har en önskan om att skriva mer frekvent på bloggen, men jag får ta en stund i taget och känna efter vad jag orkar. Det viktigaste först, vilket just nu är att hantera smärtan med de medel som står mig till buds. Just nu är det okey och jag är glad för det.


Återigen tack till alla er som slutit upp så troget omkring mig - både i och utanför bloggen.
Jag är helt säker på att jag inte klarat detta så bra som jag gjort utan hejarop från er.
Min tacksamhet till er alla är stor.



Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Sv: Ja, de orden är verkligen söta!



Och härligt att du är hemma mamma, och att farbror T är där. Du hojtar om det är ngt :-) Oavsett hörs och syns vi snart.



Kramar!

2012-06-13 @ 13:50:53
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Tofflan

Fortsätt nu att ta försiktiga kliv framåt!!! Tänker på dig!!



Kram!

2012-06-13 @ 18:42:43
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: kockajäveln

aj de låter ont..mega ont!:( har aldrig spelat riktig golf trots att jag jobbat på 3 golfkrogar men överväger å börja. Ser så lätt ut men kräver ju viss teknik att få iväg bollen:) ja de va både roligt och stressigt. Den sommaren stod jag inne i en 5x10 m stor kylcontainer å gjorde snittar. Det tråkiga var att de inte var täckning därinne å att chefen höll på å glömma bort mej;) men fick träffat å laga mat till Leif mannerström:) Ja du får ta de lugnt!

2012-06-14 @ 12:27:29
URL: http://strangebakery.blogspot.com
Postat av: Anna Marias Verklighet

SV Tofflan: Återigen tack :).

2012-06-14 @ 22:02:49
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Marias Verklighet

SV kockajäveln: Klart att jag råder dig till att börja spela - det är såååå kul. Risken är väl att du blir biten och inte hinner laga någon mat till dem där ute som spelar.

2012-06-14 @ 22:05:24
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Emma

oh det finn verkligen idioter, men stark av dig och gå ut och säga till honom och av din man och gå in till grannen och upplysa dem om problemet och de verkade ta tag i det : Hoppas det aldrig mer upprepas! bloggbesokare.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0