Gillar QX-galan

Jag har tittat på QX-galan ikväll - gillar den. Glamouren och underhållningen är häftig, men häftigast är budskapet, att vara modig och stå för vem du är. Jag lär av andra, om jag är tolerant nog att lyssna. Det handlar inte bara om att vara gay. Jag känner mig ibland - inte alltid - som en rutig kanin bland de randiga.  Ett utanförskap kan jag lätt placera mig i, bara jag hittar en anledning. Jag har haft min anledning, men just nu är jag så uppriktig som jag kan - alltid en början.

Du som reser dig upp och berättar vem du är/vad du står för och delar med dig av dina erfarenheter, av rätt anledning, visar många vägen till gemenskap, istället för ett liv i fortsatt utanförskap och jag lär gärna av dig.

Det är vad jag kallar för MOD!



Källa: Hagalunds Foto

Mod är det pris livet kräver för att jag ska få frid.
Källa: Amelia Earhart





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0