Yr.no - suck!

I staden där jag bor är det en enda stor sol enligt yr.no just nu, men i själva verket har himlen öppnat sig och jag ser för närvarande inga tecken på  någon ändring till det bättre och då menar jag sol.
Jag har en viss förståelse att inte ens den datastyrda informationen hinner med vädrets nyckfullhet denna sommar, men en helt klar sol på dataskärmen till regn i verkligheten, som inte ser ut att ha något slut - det måste väl finnas någon slag samstämighet, men jag är inte metereolog, så vid närmare eftertanke böjer jag mig för att de gör sitt bästa.
 
Oftast älskar jag den svenska sommaren, men i år har det varit lite för opålitligt enligt min smak och nu beger jag mig söderut, närmare bestämt till Palma, Mallorca. Förmodligen är där asvarmt och svettigt och alldeles förfärligt klibbigt, men just nu lockar det mig för jag önskar sol och varma bad. Min fina syster har tillsammans med sin sambo en lägenhet där och jag samt vår mor har förmånen att följa med henne dit en vecka.
 
Jag kan återigen konstatera hur lyckligt lottad jag är, som har så många fina nära och kära runt mig och där jag nu har valt att vara närvarande i deras gemenskap på nytt. Låter kanske "uppstyltat" när jag skriver om min närvaro och min återtagna gemenskap, men det är så för mig - att idag gör jag för mig ofta bra val, vilket har visat sig resultera i nya möjligheter.
 
Solen skiner även idag, trots regn - när jag tänker efter
och med största sannolikhet kommer den även 
att göra det från en blå himmel när jag
når destination Palma, Mallorca om några dagar.
 
 
Här ska bli "Gudagott att vara".
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Å vad härligt! Hoppas du har det bra!

Svar: Tack Cissi för din kommentarer - det värmer mycket när du/ni lämnar ett avtryck hos mig. Just nu sitter jag på tåget och har påbörjat min resa. Jag, min syster och min mor flyger från destination Växjö till Spanien, men innan dess ska jag besöka "de mina" och vänner i mörkaste Småland, vilket ska bli kul.
Mer om mig

2012-08-15 @ 20:13:15
URL: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Tintin

Vill du bli Veckans mest Awesome blogg ? komentera min blogg att du är med. Jag väljer två stycken på Fredag.
Kram:)

2012-09-08 @ 20:19:43
URL: http://tintinholmdahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0