Ett fenomen - är hon det?

Hur är Carolas relation till svenska folket, då hon väcker så starka känslor i vad hon än företar sig? Johanna Koljonen, journalist och författare har tillsammans med Andreas Ekström nu skrivit en bok om henne. 
Svenska folket skäller, gnäller och förfasar sig när Carola dyker upp i media eller uttalar sig. Jag själv är inte någon stor lyssnare till hennes uttalanden, utan skruvar lite besvärat på mig då hon försöker säga något klokt. Får en känsla av att orden ligger och väntar i munnen för att osorterat "pluppa" ut, utan att vare sig hjärnan eller hjärtat har fått en chans att bearbeta meningen.
Men det musikaliska kan ingen ta ifrån henne, enligt min uppfattning och tondöv är jag inte. Nej, hon underhåller mig verkligen med sin musik och jag lyssnar gärna så länge hon håller sig till det.

Det är, enligt författarna som intervjuas i TV-programmet Gomorron Sverige ingen självbiografi, utan en bok om fenoment Carola. I boken pratas och resoneras det om Carola med ett flertal personer i hennes omgivning, men hon har inte med ett enda ord själv deltagit till texterna och det är kanske lika bra.
Kan detta vara något att lägga ögonen på - kanske i sommarens hängmatta? Själv vet jag inte om mitt intresse är tillräckligt stort för en bok som denna.

Nu har hon åter skapat rubriker genom att resa till Sydafrika för att hämta lilla Zoe. Hon är enligt mig - vilket är något att sträva efter, en människa som gör det hon tycker är bra för henne och media hänger med.

Intressant att hon med sin spretighet och endast med musiken som substans lockar så mångas intresse, att hon får en bok skriven om sig, utan att själv ens behöva bry sig.


Ett fenomen - ja, det får du själv avgöra!



Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Tofflan

Intressant också att boken kommer i exakt samma veva som hon hämtar hem ett nytt barn...

2012-04-17 @ 13:28:56
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Tack för dina trogna kommentarer. Får ju inte så många sådana och det är himla kul att få ett avtryck och jag är tacksam.

Visst är det intressant. Jag med min något misstänksamma läggning, undrar förstås "whats in it for me" - hur tänker författarna. kan kanppast vara pengar - eller? Är det intressant läsning, som genererar pengar - har själv inte orkat ta mig igenom en enda artikel om det nu förestående föräldraskapet.

2012-04-17 @ 14:03:50
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0