The Masters Golf

Det lär inte bli många golfslag för mig i år och jag får därför nöja mig med att följa stadens lokala golftävlingar och sällskapsrundor, där andra står för spelet och jag står för applåder och glad tillrop.
Jag kommer med största sannolikhet att tillbringa en hel del tid framför TV:n och följa världseliten på både USA- och Europatoruen. Jag har alltid gillat golf som TV-sport.
Den här helgen - tillika idag och till och med söndag sänds US Masters i bland annat svensk TV. Tävlingen utspelar sig traditionsenligt på Augusta National som ligger i amerikanska södern och är en mytomspunnen golftävlingen - bara det att den utspelat sig på en och samma bana sedan 1934 gör denna tävling speciell.

Flera svenska spelare deltar, bland annat Henrik Stenson och Robert Karlsson. Förutom våra svenska spelare - deltar förstås hela världseliten och det mest kända namnet bör väl vara Tiger Woods.

I skrivande stund har Stenson precis avslutat 18:e hålet med åtta slag, alltså fyra slag över hålets par. En "Mardröm för Stenson" skriver Aftonbladet. För övrigt gjorde han en helt galen runda enligt rapporter från golf.se, då svensken öppnade med två eagles redan på de  första nio hålen.
Robert Karlsson är klar för dagen, men har gjort allt för många misstag för att vara nöjd, enligt golf.se.

Det kommer med all sannolikhet att hända mycket under de kommande tävlingsdagarna och jag ska följa årets - för mig - första stora tävling med stort intresse.

Skulle visst bli snöstorm i påsk utanför mitt fönster enligt yr.no



Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0