Tänk om......

.........Skellefteå tar hem dagens hockeymatch i elitserien. Det står 1-1 i skrivande stund och eftersom jag har bestämt mig för att vara Skellefteå-fan under finalslutspelet, då FBK fick kasta in handuken under semi, hoppas jag att Skellefteå står för nästa mål. 
En sann "förståsigpåare" ryser väl vid tanken på de snabba byten mellan lagen som jag gör, men det skiter jag i. Jag behöver helt enkelt något att förhålla mig till för spänningens skull och då fick det bli Skellefteå efter en +/-lista som jag gjort. Just nu ser det ljus ut och jag hoppas att det blir en tredje match.

Lite snopet för Brynäs som vid söndagens tillställning hade tapetserat väggarna bakom kulisserna med "Guldlöpsedlar", innan matchen ens hade påbörjats och dessutom dukat upp till "Guldfest". Visst är det bra att vara förberedd, men det var ett fult grepp att låta gästerna mötas att SM-Guldet var i hamn. Jag antar att gästerna blev så förbannade att de taggades till att vägra sig att slås ut.

Hur är det med ödmjukheten i Gävle? Nej, jag önskar faktiskt att Brynäsgänget, efter det högmod de visade utanför planen i söndags, får böja på nacken och jaga guld igen nästa säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0