Nyhetsmorgon......

.......är ett så där lagomt program att tillbringa lördagsmorgonen tillsammans med för mig. Där uppmärksamma de idag "Skivaffärens dag" - inte skivans, utan affärens. Kan det möjligen vara ännu ett knep för att lura konsumenterna till att lätta på plånbåken eller är det helt enkelt värt att uppmärksammas? Vad vet jag?
Enligt en artikel från SvD 2010 är syftet med "Skivaffären dag" att uppmärksamma små oberoende skivaffärer, så varför inte.

Idag, eftersom det inget blev igår - ska jag ta en promenad till kvarterets butik för att köpa bland annat propplösare. Nu är det trögt - inte bara hos mig, utan i alla rören. Anledningen till att det inte blev något besök i butiken igår var att det regnade oavbrutet i staden där jag bor och med kryckor - inget paraply och då blir det blött.
Damsugning står också på schemat och det är ju så nu att jag får göra något litet varje dag, då jag har svårt att stödja på höger ben, men det går bra bara jag inte har bråttom. Jag lär mig mycket av att vara tvungen att ta det lugnt och så får det bli också idag.


Jag ska ta itu med en liten uppgift i dag.
Det kommer att göra mig gott på många sätt.

Källa: Var morgon ny


Bildkälla: Hagalunds Foto



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0