Mästarnas mästare

Lite småtrevlig program med både spänningsmoment, tillbakablickar och inte minst allvar. Tycker framför allt om att lyssna på tillbakablickarna, då jag själv kan reflektera bakåt i tiden och minnas de tillfällen då dessa idrottsmän glatt både mig och andra.

Igår ficka vi följa med i bland annat Linda Haglunds idrottskarriär, som är den mest framgångsrika svenska sprintern. Ooooppppssss! Produktionens ide eller inte - Gunnar Larsson, en av sveriges mest framgångsrika simmare köpte inte Linda Haglunds förklaringar runt dopingskandalen 1981 och reagerade stark. Den f d simmaren säger, enligt Aftonbladet:

"Jag reagerade på att hennes kropp hade minskat i volym och att hon hade en helt annan röst, säger han."

Gunnar Larsson visade sitt ogillande med hela sin kropp - han köpte inte Linda Haglunds förklaringar på hur det hade gått till och ingen kunde väl missa det obehag som spreds sig genom TV-rutan.

Vem som sitter inne med sanningen vet endast de inblandade. För mig hör självklart doping och idrott inte ihop. Att skörda framgångar på konstlad väg, är enligt mig inget annat än en ren och skär lögn och den jag lurar mest av alla är mig själv.
Nu är det så många år sedan vi kunde följa dopingskandalen om Linda Haglund, och hon har säkert fått sona det som hände många gånger om, även om hon själv inte hade någon skuld i det hela. Vad vet jag? Endast hon själv vet sanningen!

Jag är inte sjukare än mina hemligheter!


Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0