Lördag och fel dansare åkte ut.......

.......i Let´s Dance kan jag idag läsa i Aftonbladet. Rätt eller fel, det är väl mycket av det som händer runt omkring som är grejen för att locka tittare - för jag tror inte att det är enbart dansen som krävs för det.
Kära jury - jag ber om ursäkt om jag förolämpar er konst, men ärligt talat så behövs nog hela konceptet - dansen, dramatiken både på dansgolvet såväl som utanför för att tittarsiffrorna ska vara och eventuellt förbli höga. Förvisso har jag inte en susning om hur TV4:as produktion har det vad gäller tittarsiffrorna.

Av kommentarena i Aftonbladet att döma rasar svenska folket och kallar/beskyller Camilla Henemark och Bengt Frithiofsson för allt möjligt och omöjligt. Min reflektion - var det inte just ni som röstade igår - det svenska folket, eller har jag missat något. Juryn gav dem vad de förtjänade rent tekniskt, men inte ni - det svenska folket. Ni fick precis som ni röstade - ha dem kvar i programmet, svårare än så.........

Jag är knappast den som kan bedöma om det var rätt eller fel dansare som fick lämna Let´s Dance fredagen den 13:e, men Tony Irving rasar och är den i juryn som agerar utåt och jag får nog hålla med, för även jag som lekman i dansens konst, tycker det var tråkigt att Helena Paparizou nu lämnar tävlingen efter en väl genomförd Pasodoble. Jag är idag fterklok och borde nog ha ringt, åtminstone ett samtal till hennes fördel.
 
Väl genomförd Pasodoble och jag låter som om jag kan dansa och det kan jag inte, men dansen var för mitt öga just så - väl genomförd.
Jag lutar mig trots det förnöjsamt tillbaka och fortsätter nog säkert att leka tillsammans med TV4 och Let´s Dance nästa fredag om jag lever och får ha hälsan.


Må vem som helst vinna! eller?


Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer
Postat av: mhm

Först och främst är jag besviken på Juryn poäng. Anton Hysén fick 26 poäng jämfört med de andra bästa som fick omkring 15-20 poäng.



Anton Hysén var bra, ungefär lika bra som Helena Paparizou och Camilla läckberg. Därför fick antingen Helena och Camilla för låga poäng, eller fick Anton för höga.



Sen tror jag tyvärr svenska folket tänkte "Helena Paparizou sitter säkert, därför röstar jag inte på henne!". Det har hänt förut och hände antagligen idag, tyvärr. Helena Paparizou skulle ju lätt kunna vara en av finalisterna.

2012-04-14 @ 10:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0