Visa- och busskort borta

Igår "kryckade" jag mig till kvarterets butik för att köpa dajmtårta och grädde för att sedan "krycka" mig vidare till min dotter och födelsedags-lördagsmys. Det "riktiga" kalaset går av stapeln i eftermiddag, då hon med familj under eftermiddagen igår hade fullt upp med ett annat födelsedagsbarn - lilla E, kusin till Livisens.
I butiken och med med kryckorna i ena handen och varukorgen i den andra väl kommit till kassan hittade jag inte mitt Visakort, även mitt busskort lyste med sin frånvaro.
Panik - vad f*n är mina kort. Den känslan är inte go, inte alls go. Jag går verkligen igång, mest på grund av rädsla. Back to basic för att återta lugnet och försöka komma ihåg vad jag har gjort det senaste dygnet. Inte för att det händer särskilt mycket i min dag just nu, men det tar ändå lite tid att fundera på vad som hänt och var jag kan ha lagt korten.
Tacksam för att jag hade lite kontanter i plånboken kunde jag ändå betala det jag lagt ner i varukorgen och sedan fick jag vackert "krycka" mig hem och börja leta där - men inga kort. Ringde till butiken jag varit i dagen innan - inga kort. Ringde sedan en av mina vänner jag träffat under fredagskvällen - vilken lättnad, korten var funna i bilen i vilken jag blev hämtad.
Med tanke på att jag för närvarande använder kryckor har jag Visa- och busskort i min jackficka. Fickorna på jacken är djupa och jag har inte tyckt att det innebär någon rik att ha korten där, men det fungerar uppenbarligen inte. Jag får hitta på något annat sätt att lätt komma åt mina kort, då jag behöver dem.

Välbefinnandet infann sig återigen och jag och min dotter med familj hade hur mysigt som helst under kvällen med både dajmtårta, glada tillrop från Livisen och tips och trix i blogg.se. Dottern M är även hon sedan länge i bloggvärlden och har massor med tips och trix på lager, som hon gärna delar med sig av till mig.
Jag tycker om att hålla min blogg enkel, men det är alltid kul med lite ideer ändå.

En till synes rätt så händelselös lördagskväll, som blev riktigt spännande och småtrevlig.

I eftermiddag blir det "riktigt" kalas hos familjen H och då får jag tillsammans med andra tillfälle att fira dottern M lite till, ska bli mysigt.


"Jag ska släppa både det förgångna och framtiden.
Min enda verklighet inns här och nu."


Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Freja

Sugen på att tjäna pengar på bloggen?

Postat av: Tofflan

Å vilken tur att du hittade korten!!! Det är ju ett mankemang i sig bara att spärra och fixa nya kort, förutom att nån kanske norpar ens futtiga sekiner också...

Kram och jag ska hoppa in till dottern och säga hej!

2012-04-22 @ 17:26:54
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Tack för din omtanke och gissa om jag blev glad när jag fick korten tillbaka. Det är ju inte bara rädsla, utan h-vetes massa jobb om de försvinner. Kul att du tittar in till dottern - ett och annat ställe dyker jag upp på i den bloggen. Hon är mycket frikostig med bilder :). Kram

2012-04-22 @ 18:38:49
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0