Det är så jag tänker

För en tid sedan skrev jag ett inlägg om att "Följa min egen väg" och det var ett sådant tillfälle då alla tankar kom helt rätt och det var lätt att skriva.
När jag skulle spara ner det blev jag "utkastad" från blogg.se och inlägget likaså. Allt var borta - tankarna också. Jag drog några djupa andetag och tröstade mig med att det förmodligen inte var dags att publicera just det inlägget. För det mesta är det så jag tänker - att om det inte blir som jag har tänkt mig, så är det säkert som det ska i alla fall, även om det inte är som jag vill.

Nu ska jag göra ett nytt försök och hoppas återkomma med det någon gång under veckan. Jag är idag i stort sett helt oförmögen att skriva mina något djupare inlägg om det inte "infinner" sig, för jag orkar varken lura andra eller mig själv längre genom att hitta på en känsla jag inte har.
Jag har varit rätt duktig på att hitta på vem jag är och vad jag känner, men det får tillhöra det förflutan, då jag har börjat tycka om mig själv genom att vara den jag är och känna det jag känner.


"Behovet av att utvecklas, att förändras, att påverka omvärlden,
det tillhör det som livet vill med oss.
Jag ska lyssna på denna drift, jag ska låta den vägleda mig."

Källa: Var morgon ny


Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0