Först kommer det ingenting........

........och så ingenting och plötsligt kommer allt på en gång. Visst är det märkligt. Är det inte ofta så att det är helt stilla och inget händer, men när det börjar hända, så kommer svaren som på ett pärlband.

Jag har under några veckor skrivit mycket om att jag inte fått någon sjukpeng och att det första läkarintyget inte godkändes. Det skulle ta ytterligare 30 dagars handläggning och att jag satt här med mina räkningar - orolig förstås.
Ni som har varit här och läst tidigare inlägg vet ju att jag igår fick besked att jag inom en tremånadersperiod ska operera in en ny knäled. Nu händer det saker!
Idag på förmiddagen får jag ett sms från försäkringskassan (FK) att min sjukpeng är godkänd. Jiiipppppiiiii! och att pengarna finns på mitt konto på måndag - jag är så lycklig! Det är inga stora pengar, men det är så att det räcker till det viktigaste. Nu kan jag börja fokusera på att träna och ta hand om det jag ska inför operationen, så att jag sedan kan återgå i arbete så snart det bara går.

Inte nog med det, en kvinna från FK ringde och presenterade sig som min handläggare. Hon ville boka en tid med mig, eftersom jag kommer att vara sjukskriven ganska lång tid. Hon menade också att nu "rullar det på" och jag kan fokusera på att göra det jag ska. Hur bra som helst!

Jag har ju varit så fruktansvärt irriterad på FK och jag tycker fortfarande att handläggningstiden innan den första sjukpengen utbetalas, är alldeles för lång. Hur som helst så är jag oerhört tacksam att jag är där jag är nu och det ser klart ljusare ut för mig nu. Operation inom tre månader och pengar på kontot till räkningarna.

Nu ska jag ta emot helgen utan oro - det ska bli så skönt!


Jag har kommit underfund med att alla mina problem i
tillvaron beror på att jag är så rädd inombords.

Källa: Angela L Wozniak



Källa: Hagalunds Foto

Jag ger mig själv en bukett tulpaner idag.



Kommentarer
Postat av: Emma Lannebrink

Hej! Tänkte bara önska dig en trevlig fredags kväll :) Hoppas att allt är bra med dig!

2012-03-16 @ 21:45:51
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0