Ett "Mirakel"?

Tänk om det nu är så att Björn Ranelid faktiskt tar hem Melodifestivalen på lördag. Han har ju onekligen skapat många rubriker fram till idag genom sitt deltagande och med det säkert fått många anhängare, som kommer att lägga sin röst på honom vid lördagens final.
Han ensam är ju tillräckligt intressant som innehavare av huvudrollen i Melodifestivalens skådespel, för att jag gärna ska bänka mig framför TV:n för att se hur det går på lördag - känns lite märkligt med tanke på att det är just Melodifestivalen och mitt intresse av Björn Ranelid handlar nu inte om musik förstås.

Om det nu skulle vara så att han vinner och går vidare till Azerbaijan, som arrangerar årets Eurovision song contest så har European Broadcasting Union (EBU), sagt att texten ska granskas. Vad som händer om "Mirakel" vinner meddelas ej och är därför oklart. Aftonbladet skriver om att den kan diskas.

Låt mig få spekulera, att om den då skulle diskas, så har Björn Ranelid lyckats skapat ytterligare rubriker, som sannolikt kommer att nå långt utanför Sveriges gränser? Skulle vilja påsta att han vunnit en seger oavsett om han får eller inte får representera Sverige.

Ska faktiskt bli riktigt spännande att följa detta skådespel, som sannolikt kommer att skapa mångas irritation, glädje och så mycket mer, både före och efter lördag.



Källa: Hagalulnd Foto



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0