Nöjd för stunden är gott nog

Det finns absolut inte något jag är missnöjd över när jag ser tillbaka på de två veckor jag tillbringat på stadens sjukhus - kan bara konstatera att personalen, oavsett vilken yrkesgrupp jag varit i kontakt med, jobbar mycket hårt och försöker på alla sätt tillfredställa mig som patient. Tack kära ni!

Men hur bra jag än hade det på stadens sjukhus, så är det skönt att vakna i sin egen säng. Med eller utan smärta, självömkan eller vilken känsla som helst, som infinner sig när jag slår upp mina ljusblå. Det finns inget som för mig är bättre än hemma och jag är glad för att det är så.
"Min närhet" har idag åkt hem till sig och lite oro har jag känt för att vara ensam, framför allt med smärtan och självömkan, men nu har eftermiddagen kommit och jag måste säga att jag mår riktigt bra i det mesta.

Jag sitter förvisso den mesta tiden med små avbrott av övningar som jag fick med hem på en lapp av min sjukgymnast, men det är okey. Lite otålig blir jag, då jag ser mig omkring på det som jag önskar göra, men nu är det så och det får vänta.

Igår fick jag erbjudande från Viaplay om en provfri månad, så idag tog jag tag i det och skaffade ett konto. Det som lockar mig hos Viaplay är framför allt golftävlingarna som de sänder och idag börjar US Open. Jag älskar att se golf på TV! Passar mig för övrigt bra den här helgen, då min närhet ska ge sig iväg en bit nedåt i Sverige för att hämta hem en nyinköpt motorcykel vid namn Suzuki Hayabusa (bild kommer säkert vid tillfälle). Ska vara en dräpare, men jag begriper mig inte på sådant. Det ända jag förvissade mig om var att den var tvåsitsig, så jag får åka med - först då gratulerade jag till nyförvärvet. Fort ska den gå i alla fall - suck! Ytterligare ett fartvidunder att oroa sig för. I tidigare ägo finns en silvergrå mustang, men intresset för fart är stort och det är ingen ide att gnälla om oro - det är bara att släppa taget och inse att han bör vara gammal nog att ta sitt eget ansvar. Hihihi! eller är han det tro och observera att jag skrev bör.

Allt är just nu som det ska och jag får säga att jag är riktigt nöjd för stunden!


Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Sv: Ja, du kommer säkert få smaka ngn av de tårtor på kalas i juli mamms ;-)



Härligt att du mår så gott hemma. Syns imorgon! KRAM

2012-06-14 @ 23:02:10
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Tofflan

Hemma är bäst! :D

2012-06-15 @ 19:37:20
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anonym

borta bra men hemma bäst:)

Krya på dig!!!!

2012-06-16 @ 04:52:38
URL: http://egoqueen.blogg.se/
Postat av: Anna Marias Verklighet

SV Tofflan: Så sant :).

2012-06-16 @ 11:17:29
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Marias Verklighet

SV Egoqueen: Tack och visst är det så :).

2012-06-16 @ 11:18:43
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: kajsa

Fin bild!



Skulle vara jättekul om du ville göra ett bloglovinbyte med mig, bara säg bara till! Jag vill ha ännu mer bloggar att läsa nu i sommar, haha :)

Kram!

2012-06-17 @ 10:49:42
URL: http://kajsaronning.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0