Oj, oj oj

Hur bra som helst - slutspelsdramatik som heter duga, men det är så jag vill ha det. Det blir åtminstone en match till och det blir med fördel för Brynäs, alltså i Gävle.

Det var hett på plan ikväll - precis som det ska när det spela för SM-guld. Skellefteå har - vad jag tror, ett klart mentalt övertag nu när det kämpat sig till två segrar, efter att ha legat under med 3-0 till Brynäs fördel. Brynäs som i söndags kväll åkte ut på plan för att spela hem SM-guldet har fått backa hem. Himmel och hav vilken dramatik.

Skelleftå krigar för sitt liv och Brynäs har all anledning att fundera fram till torsdag på vad som hände, eftersom medaljen ännu inte hänger om halsen. Det här gillar jag.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja, visst är det spännande? Jag gillar också de här finalerna. Innan matchserien började höll jag mest på Brynäs, men efter 3-0 i matcher har jag börjat hålla mer på SAIK. Om inte annat för att det är kul att se fler matcher. Och lite grann för att jag inte heller gillade det högmod som klubben visade upp inför fjärde matchen. Om Brynäs hade varit mer ödmjuka där kanske det mycket väl hade slutat med 4-0 i matcher.

Sedan är det ganska skönt att jag ju egentligen inte bryr mig hur det går. Det finns ju bara ett hockeylag i mitt hjärta, där finns absolut inte plats för fler. Men det är kul att se matcher där jag inte behöver sitta som på nålar, bita på naglarna, skrika och svära eller ha ont i magen av nervositet.

Tänk om mitt älskade Leksand kunde ta sig tillbaka till Elitserien någon gång! Det är i och för sig ganska bra stämning och intresse i Hockeyallsvenskan också... och som vi leksingar säger: "Passion oavsett division".



Kram!

2012-04-17 @ 22:50:28
URL: http://tinastar.bloggsida.se
Postat av: Anna Maria

SV Tina: Visst är det kul! Och nu blir det en match till på torsdag. Jag är ju lättroad nu för tiden och tar till mig alla möjliga sätt att underhållas eftersom jag är rätt så stillasittande med mitt knä. Var inne på din blogg - tittar in där då och då, men det fanns ingen möjlighet att lämna kommentarer. Inte för att jag har med det att göra, men möjligheten till det avstängt? Du behöver inte svara. Kram

2012-04-17 @ 23:31:37
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag prövade nyss att kommentera, och det verkar som om det numera krävs att man skriver in en kod - men min kommentar sparades i alla fall för mitt godkännande - så det fungerade.

Det är aldrig någon som kommenterar längre... men om det krånglar så är det ju inte så konstigt då.

Försök gärna igen; det är så roligt när man ser att någon läst!

2012-04-18 @ 13:25:33
URL: http://tinastar.bloggsida.se
Postat av: Anna Maria

SV Tina: Dessvärre Tina, får den här kommentaren "access denied - you are blacklistide". Undrade för en kort stund om jag hade hittat på något opassande, så jag tänkte att det är bäst att fråga. Synd om det är så för många, då du tycker det är kul med kommentarer. Kram

2012-04-18 @ 14:16:40
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0