En dag närmare

Måndag morgon och en dag närmare en ny knäled. Långt kvar, men ändå en dag närmare. Jag längtar till dagen D, vilket jag har gjort nu under en lååååååång tid. Hade på känn långt tid innan beslutet togs om operation att något verkligen var på tok, men innan fabror doktorn ha sagt sitt så.......... I mitten av mars togs beslut och jag väntar så på att få det gjort och sedan komma igång att träna och till sist få slänga kryckorna. En dag i taget. Kan inte att tänka längre än så, utom ibland då jag tänker framåt till den dagen då jag kan återgå till det lite mer normala. Behöver smaka på resultatet om några månader, för att tycka att nuet är okey.

Några större äventyr bjuder dagen förmodligen inte på och vädret är kass, men vem vet. Kanske något trivsamt lurar runt hörnet. Kanske jag kan bidra med något, som gör någon annan glad.Jag börjar dagen som jag brukar och stannar till framför Gomorron en stund tillsammans med kaffet. Nättidningarna tar sin tid och en stunds skrivande vid sidan av bloggen har jag också på schemat.

Den här dagen kommmer att gå den också och så länge jag gör det jag ska, så brukar allt bli som det ska.

"När man slutar att bidra, då börjar man dö."

Källa: Eleanor Roosevelt


Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Ninna

Lycka till med operationen.

/Ninna

2012-04-23 @ 08:10:58
URL: http://ninna-b.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Maria

SV Ninna: Tack för din omtanke :).

2012-04-23 @ 09:35:13
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0