Obotlig romantiker

Det är jag som är den obotlige romantikern - jag tror på den sortens kärlek jag ibland ser på filmduken. Den kärlek manusförfattare och regissörer försöker återge i film efter film. För att få mig att se och känna det storyn ska förmedla, bör det jag ser på filmduken vara trovärdigt och hur skulle det kunna bli trovärdigt om det inte vore en sorts sanning. Just därför tror jag att den kärleken jag talar och skriver om - den finns.

Det spelar ingen roll hur jag än försöker att vara klok, förståndig och även praktisk, så återkommer jag ständigt till samma sak - att jag älskar eller så älskar jag inte. Det finns inga nyanser i min känsla till den jag älskar. Antingen är min känsla där eller så är den det inte.

Igår kväll tittade jag på filmen "Nätterna vid havet", så där var jag igen i filmens värld eller sagans - du kan kalla det vad du vill. Det var han och hon, som var och en från sitt håll kom till huset vid havet och båda bar på en "tung ryggsäck". Dåligt väder och "in the middle of nowhere", utan möjlighet att ta sig därifrån  - båda sökte något i sin ensamhet.

Filmen var förutsägbar och storyn är densamma som så många gånger förut, men jag "känner mig igenom" hela filmen. Jag menar inte att jag känner igen mig - jag helt enkelt "känner mig igenom" hela filmen och min övertygelse om att kärleken finns på riktigt kommer till mig. Den manliga huvudrollen spelas naturligtvis av Richard Gere och den kvinnliga av Diane Lane - behöver jag skriva mer.


Jag är i tanken hos "Min närhet" - i känslan av att det är så att kärleken finns på riktigt.



Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Madonnan

Skönt att du mår bättre!



Det är fint att känna, även om det gör ont ibland.



Jag känner igen mig, känner också mig igenom filmer :)



Kram

2012-05-21 @ 21:26:43
URL: http://madonnans.wordpress.com
Postat av: Ego

Känner igen mej själv i att man är en botlig romantiker ahha, men det är ju så det skall vara,. man måste tro på film-kärleken för det är bara på film det existerar typ ahha..



ps. den filmen gillar jag väldigt mycket!

2012-05-21 @ 23:34:34
URL: http://egoqueen.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Madonnan: Tack för alla dina fina kommentarer jag fick häromdagen. Jag mår bättre nu på alla plan. Det är väl som för de allra flesta lite upp och ner. Har varit stillasittande länge nu och det har tagit lite på humöret, men nu ser jag en ljusning.

2012-05-22 @ 19:35:33
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Ego: Hahaha! Håller med dig ända fram till sista meningen, tror denn existerar på riktigt :). Åh filmen var så bra - fick mig att tänka på att vara rädd om det jag har.

2012-05-22 @ 19:37:34
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0