Vilket gäng!

Vilken hit! Idag har jag fått vara med om något roligt.

Strax före klockan elva kom min svärson J med bil och hämtade mig. Jag satte mig i baksätet förstås, för där satt min härliga lilla dotterdotter L. Sedan bar det av till min dotterdotter M:s arbete, för även hon skulle åka med i bilen - för nu var det dags för barnrytmik. Även min son O anslöt med buss. Jösses! Hela tjocka släkten skulle åse detta fenomen - barnrytmik på hög nivå. Det var precis vad det var - barnrytmik på hög nivå.
Jag har hört talas om rytmiken för småfolk, men inte varit med någon gång. Himel och hav vad roligt. Mänga föräldrar med barn var samlade - barn i åldrarna, cirka två månader till fyra år. Vilket gäng! Det sjöngs och klappades i händerna. Barnen travade runt inne i ringer, dansade och rörde sig till musiken.

Lilla L var  med överallt och ingenstans. Hon gick oavbrutet fram och tillbaka - precis som en duracellkanin med vissa inslag av dans och andra rörelser. Vilken energi. En tuff liten tjej som tar för sig.


Förstår att detta är populärt och jag är så glad att jag fick vara med.



Källa: Anna Malin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0